Tatra138 Crane - RotorMania

Přejít na obsah

Hlavní nabídka:

Tatra 138 Jeřáb (28.4.2015)


Těžký nákladní automobil vyráběný v letech 1959-1972 v Československu, během kterých bylo vyrobeno téměř 46 tisíc vozů. Koncepce bylo šasí s nosnou troubou, pohon přední a obou zadních náprav 6x6 (případně 4x4).  Motor vidlicový osmiválec 11,8 litrů chlazený vzduchem, výkon 180 koní, maximální točivý moment 720Nm.

Základ modelu tvoří šasí od firmy IGRA model (Tatra 148), kabina, kola a lepty od firmy Hauler a jeřábová nástavba D06 primárně určená pro Tatra 111 koupená na burze od pro mě neidentifikovaného výrobce.  
Na Kabinu jsem připevnil lepty blinkrů, přední mřížku chladiče, stěrače a zrcátka (držák od z pohledu řidiče levého zrcátka.jsem při montáži ztratil, náhradá drátkem nevypadá nejlépe, proto jsem už objednal novou sadu leptů a tak chybičku napravil). Sám jsem si vyrobil a připevnil "tykadla" tak, že jsem provrtal vrtákem kabinu, kterou jsem prostrčil drátek. Po zalepení vteřinovým lepidlem ze spodní strany (vždy nechávám kus ohnutého drátku zespodu tak, aby se dal drátek lépe zafixovat lepidlem) jsem zezhora drátek oříznul na požadovanou délku. Na konci "tykadel" jsem nechal zatvrdnout kapičku lepidla.

Na podvozek jsem umístil "nohy" jeřábu, správná kola, posunul jsem trochu nádrž. Přední kola jsem chtěl mít trochu pootočená do stany, přijdou mi takto modely živější. Představuji si, že vozidlo bude zaparkované na nákladovém nádraži a připravené v případě potřeby dojet k nákladnímu vagónu pomoci s vykládkou.

 
 
Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky